zondag 8 februari 2009

Maart

Jippie..... Er gebeurt weer wat... Op dinsdag 10 februari hebben we de algemene intake met Wereldkinderen gehad... Na een aantal gesprekken met Wereldkinderen zijn we op de lijst van de Filippijnen geplaatst. Inmiddels hebben we de documenten klaargemaakt en zijn deze onderweg naar de Filippijnen.
Ik had ook echt de behoefte om al een beetje gestalte te geven aan deze nieuwe wending in ons leven en ben bezig gegaan de computerkamer leeg te halen en om te toveren tot kinderkamer numero 2.... Als iemand belangstelling heeft voor een oerdegelijk, maar loeizwaar buro of een draadloos toetsenbord.... laat maar even weten... Zal jullie de gecrashte pc besparen.....

Had ik jullie al es verteld dat Somer en Jelle zich prima vermaken als mama aan het werk is...??? Elke zaterdag weer, is hun vaste uitje naar de intertoys, waar Somer leuke speeltjes uitzoekt en papa gewillig zijn portemonee trekt... Toen ik vorige week terugkwam van mijn werk, had ze een heuse prinsessenlaptop gekregen....... Nou ja, zeg.... Jelle is digibeet.... Ik verdenk hem er stiekem van dat hij op Somer's laptop de geheimen der computer probeert te doorgronden en door wil stomen voor het grote werk... Toen ik in de garage een weggemoffelde verpakking van een kinderlaptop vond met daarop de leeftijdsindicatie 4+, heb ik gewoon maar even een beetje gegniffeld en daarna een stevig gesprek gevoerd over pedagogisch verantwoord speelgoed kopen...hihi...





Het gaat goed met ons... Somer wordt al zo groot... Ze kletst echt onafgebroken en heeft de meest lollige opmerkingen ooit... "Someh is een komiek he?", zegt ze als ik weer es dubbel lig. Vorige week zei ze tegen me:"Kijk me es aan!!" Hoe ze daar nou weer bij komt... hehe.... Regelmatig zegt ze: "Suwwe pappa eveh belluh?" Dan draai ik het nummer en Somer de Pomer voert het gesprek... "Papa, kom juh bijna thuis? Papa, ik mis juh..." Goud waard, zulke momenten...
Op dit moment is, met water knoeien, haar favoriete bezigheid... Ze kan er niet genoeg van krijgen... Door deze hobby hebben we nog een favoriete aktiviteit ontdekt....: kleren droogfohnen... Ook erg lollig.... Het boekjes voorlezen, wordt nu wel eens anders gedaan.... Mem of Herman worden voorgelezen... Herman is overigens de vaste knuf van Soom.. Ze zijn onafscheidelijk.... Dat er zo veel variaties op 1 verhaal kunnen zijn... Ongelooflijk, maar wat ontzettend leuk.... Somer begint nu echt leuk zelf te spelen... Puzzelen is leuk, maar de speelgoedkast leeg trekken is ook GEWELDIG.. O ja, Hoe vinden jullie Somertjes haar?????

We genieten van en met elkaar...





7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo daar!

Tsjonge, alweer in blijde verwachting! Wat super zeg!!! Echt helemaal geweldig! (dat hebben jullie trouwens rap voor mekaar! :))
En wat zijn Somers haren mooi! Is dat een beetje van Somer zelf en een beetje uit een pakje? Of zijn Somers haren echt al zo lang?
Anyhow, het staat haar fantastisch!

Liefs van alle Potsies

Anoniem zei

Wat een scheet is het ook zeg! Met prachtige haren!! En suoer dat jullie alweer wachten op een tweede kindje. Geniet nog maar lekker door zo. Super voor jullie!

Lieve groetjes Monique

Anoniem zei

Haaai! Wat een skatje is het toch!!! Mama de kapper heeft goed werk verricht. Je snapt zeker wel dat die leuke foto van Somer en Daantje heeel snel ook deze kant op moet...
kus,
Petra-Nelleke

ellen zei

Hallo Jelle en Margreet,

Via de site van Geert en Bianca kwam ik op jullie site. Wat een mooie dochter hebben jullie! En nu op weg naar een broertje of zusje voor Somer. Spannend hè.
Wij hebben ook een weblog want sinds maart vorig jaar ligt ons dossier in de filippijnen. En we wachten gewoon nog ff af...
Mag ik jullie site linken?

Veel sterkte met wachten
Groetjes
Ellen

http://ellensebastiaan.web-log.nl

josien zei

Hoi,

Jullie papieren zijn dus al onderweg.
Spannend hoor, we blijven jullie wel volgen.
Ook wij mogen deze maand aan de gang met de papieren, joepie.
En Somers haren zien er prachtig uit ! ! !

Groetjes Boeke, Josien en Gisala

Ellen - Mama van James zei

Hallo Margreet,

Bedankt voor je lieve reactie op James zijn site.
Uiteraard moest ik bij jullie kijken en wat een spetter van een dochter hebben jullie.
Heb de verhalen gelezen en zoals ze eruit ziet is ze volgens mij ook een beetje, een grote pretletter!! ;-) Prachtige meid!
Fijn dat de documenten nu in de Filippijnen liggen en nu hopen dat jullie gauw bericht krijgen. Tis een lange zit, dat weten we allemaal maar tis het wachten waard.
Wij genieten ook intens van James, en nu wij thuis zijn gaat het iedere dag steeds stapjes beter! Erg bijzonder om dit zo te zien groeien.
Ik hou je site in de gaten en hoop gauw op een mooi berichtje.
Genietse van alles en je gezinnetje!!

Groetjes Ellen

Anoniem zei

Hallo,

via de site van Ellen en Sebastiaan kwam ik hier bij jullie terecht. Ik vind het erg leuk om te lezen dat jullie ook sinds kort de documenten op de Filippijnen hebben liggen; die van ons zijn denk ik rond dezelfde tijd verzonden, dus nu is het maar afwachten op goedkeuring eerst en dan het volgende wachten op het belangrijkste natuurlijk! Het kan maar niet snel genoeg gaan, he! Wij wonen trouwens ook hier in Fryslan en klopt het dat jullie ook bij de VBG in Drachten zijn aangesloten? (de naam van jullie dochter komt me bekend voor) Grappig om zo wat gelijkenissen te zien, wie weet gaan we over een poosje samen op reis!
Groetjes van Johanna