dinsdag 20 oktober 2009

Jippie...een voorstel!!!

Gister werden we gebeld.... Nee, nee... niet door Wereldkinderen, maar door de Fugelhelling, een vogelopvang voor zieke en gewonde vogels en ander gedierte... Twee moederloze egeltjes wachten op een goed plekje....

De procedure was... "praise the lord"... korter dan de adoptieprocedures die we tot nu toe kennen, en ook het gezinsonderzoek beperkte zich tot onze woonomstandigheden, en dan gericht op onze tuin.... Vorige week hadden Somer en ik al huisjes gemaakt voor de egels.... en al is het zeer onwaarschijnlijk dat ze de kleurrijke huisjes ook werkelijk gaan bewonen....Ik bedoel maar... als ik een egel zou zijn, zou ik voor iets meer camouflage kiezen, Soom en ik hebben een topmiddag gehad met het versieren van de huisjes van Prikkie en Egelien...

En of er echte liefde gaat ontstaan tussen Prikkie en Egelien, is nog maar de vraag... Egelientje was volgens haar verzorger de laatste tijd wat prikkelbaar, en ook Prikkie kan stekelig reageren..... Misschien dat we jullie volgend voorjaar kunnen melden dat het toch vruchtbare grond is hier in de Wilgen.... Soom vindt het allemaal reuze spannend....

5 opmerkingen:

Esther's Art zei

OOOOOOOH, WAT SCHATTIG!!!!
Ik zit hier helemaal te smelten!!
En wat hebben jullie een leuke huisjes geknutseld!

Liefs, Esther, Jeroen en Abigail

josien zei

Wat een lieve egeltjes hebben jullie gekregen.
Moet je deze helpen overwinteren of gebruiken ze gewoon jullie tuin om lekker in te leven ??
Tja, weet eigenlijk niet zo goed wat hierbij voor te stellen (zei ze heel eerlijk)

Groetjes Josien

Fam. Vuijk zei

Zo, het kwartje is gevallen.... het lukt me om een reactie te plaatsen.

Ik geniet altijd zó enorm van jullie updates. Dikke knuffel voor Somer!! en je zie me wel weer verschijnen hier.

groetjes, Esther en mannen

Gerdien zei

Ha die Somer,

Wat kun jij heerlijk knutselen zeg.
Zo te zien en te lezen heb jij heel veel plezier samen met papa en mama. Een prachtig gezin zijn jullie!

Hou je ons op de hoogte van de egelactiviteiten?

XXX-Mbali en Jacco & Gerdien.

janet zei

Hee, hyves opgezegd?? Of mij opgezegd op hyves??
Wat heb je een prachtdochter!! Kun je met recht trots op zijn.
Begrijp ik het goed dat er nog een ster bijkomt daar??
Groetjes uut Ass'n
Janet