dinsdag 30 april 2013

Rare taal spreken ze daar in de Wilgen.....

Somer spreekt echt heeeeeeel goed engels.....  Wij begrijpen het in ieder geval keigoed!!



Somer zit op de glijbaan en Ireen wil achter haar gaan zitten.. 
Somer: " Ireen... put your beans maar around me!"

Somer: " Ireen.. .you have nog one kens..."

Aan tafel:
Somer: "IRENE, eat your eaten op!!!

" Blow"... roept Ireen naar Somer, terwijl ze Somer een vork met een stuk hete pannenkoek toesteekt.... Gehoorzaam blaast Somer om de pannenkoek af te koelen tot de volgende " Blow, blow, Somer!!". Somer: " Nou zeg... ik blow me dood met jou in de buurt!" 

Vreemde taal spreken ze daar in de Wilgen..... haha... en zo vliegen er dagelijks vreemde zinnen langs mijn oren .... Dit zijn er slechts een paar... 

 
"Daar waar liefde en hoop samenkomt, is toekomst...!"


De afgelopen weken waren best pittig... Er waren ook  positieve momenten en sinds een week durf ik wel te zeggen dat die er steeds meer komen..We ervaren dat Ireen heel erg grenzen aan het zoeken is.... Tenminste.. zo interpreteren wij het... Ze was de afgelopen tijd soms heel boos... wilde dan niks: ...niet eten.. niet drinken.... eten of drinken omgooien..... niet willen plassen, terwijl ze aan het dribbelen is.... hard schreeuwen.....geen troost willen accepteren...... Toenadering van ons wees ze af...... Soms riep ze: SOMER NIET DOEN, zonder dat Somer ook maar in de buurt was....
Ik heb me de afgelopen tijd vaak afgevraagd hoe boos ik zelf zou zijn als ik als bijna 3 jarige in een gezin zou worden geplaatst zonder dat ik daar zelf een stem in had en waar ze bovendien nog een andere taal spreken en niks snappen  van wat IK wil......  Ik denk ERG BOOS !!!!...
Het is best moeilijk om in dit alles je koers te bepalen... De nachten beginnen sinds een week ook wat beter te gaan..... Wat we gedaan hebben?? Je realiseren dat je het niet alleen kan.... Ik heb kracht, geduld, rust en liefde voor onze 2 bijzondere meiden ervaren die niet van mezelf kwam.....

" Vruchten rijpen door de zon... mensen door de liefde..."

Somer is de afgelopen tijd ook erg verdrietig geweest .. "Ireen moet me niet.."  Naast het bevestigen van Somer 's gevoel, dat het heel naar is wanneer de ander ogenschijnlijk geen oog voor je heeft, hebben we ook afgesproken dat we gaan proberen die momenten die WEL goed gaan, op te schrijven op post it's en op de keukenkast plakken.... Als Somer dan verdrietig is over het moeizame contact tussen hen, gaan we naar de keuken en lezen de post it 's en  benoemen de positieve momenten.... Sinds  een week gaat het contact tussen hen met ups en downs  toch veel beter....  Ze spelen regelmatig samen en hebben dan ook echt lol.... 




Bloemenspuit gevecht...

Oeps... sudocreme.....


Oeps.... sorry....ach....Je kan hier wel van de vloer eten hoor!!

Ireen heeft bijna de coole move van haar zus te pakken....


Wij hebben een heerlijke, ontspannen Kroningsdag gehad.... Lekker wat rondneuzen op de vrijmarkt en daarna lekker thuis gespeeld en genoten van de lekkere hapjes die papa ons voorzette....... Het leven is GOED!!!




6 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi famylje, goed om te lezen dat het heel langzaam steeds een beetje beter gaat, al zijn er best momenten van terugval of dat het soms lijkt dat het helemaal niet gaat misschien... Gelukkig mag je die kracht en hulp ervaren en je er ook bewust van zijn dat je die ook krijgt! Wat een prachtige foto's van jullie dames, het is een prachtig stel! Geniet nog heerlijk verder van elkaar!

Unknown zei

Hoe zou het zijn om in een land te wonen,
waar het telkens maar weer oorlog is
en je niet meer veilig bent?
Ik denk dat ik erg bang zou zijn.
Hoe zou het zijn om in een land te wonen,
waar het allemaal zo anders is
en je ook de taal niet kent?
Ik denk dat ik erg bang zou zijn.
Hoe zou het zijn om in een klas te komen,
waar elk kind voor jou een vreemde is
en niet één weet wie jij bent?
Ik denk dat ik erg bang zou zijn.
Hoe zou het zijn om naar jou toe te komen
en te zeggen: wees maar niet bang,
het is goed dat jij er bent.
Hoe zou dat zijn?

Lieve Margreet en Jelle,

Bovenstaand een tekst die een vriendin van me heeft geschreven n.a.v. een ontmoeting met een bewoner van een asielzoekerscentrum. Wij zingen het bij ons in de kerk met een jeugdkoor en toen ik jullie laatste blog las moest ik erg aan dit lied denken.
Het is goed dat jullie er zijn, het is goed dat Ireen er is, jullie bij-elkaar-komen vraagt alleen veel tijd. Gelukkig nemen jullie die ook, ik lees dan ook steeds met een vlaag van ontroering jullie blogs, dank jullie wel.
Knuffel van Renate

Unknown zei

Lieve family, wat een prachtige foto's weer van jullie kids!! En geweldig grappig dat engels van Somer! (Margreet, ik had jou een mail gestuurd, maar door een computerfoutje is al mijn mail verdwenen en dus ook jouw mailadres helaas. Kan je mij even een mail sturen, dan heb ik het weer want ik had een vraagje...; evelyne.abeln@xs4all.nl) liefs van Evelyne&family

Debra zei

LOVE to see your girls acting like sisters! And great to hear of improvements, even if mixed with setbacks here & there. It is moving forward...God is good.
3 days & it is our turn :) Cannot wait to see Irene & Tessa Skype together <3

Heike zei

Wat heeft Ireen een geluk dat haar forever-mama zo goed probeert in te leven in hoe het voor dat kleine mopje moet zijn... Hoe hard ze ook haar best doet, ze zal zich vaak onzeker voelen. Sterk dat je daar probeert een weg te zoeken en ook voor Somer tastbaar/leesbaar maakt dat het vaak ook gewoon goed gaat...

Karin van der Zanden zei

Komt allemaal goed bij jullie. Met zo'n topmama, papa en prachtige zus kan dat toch ook niet anders???
Prachtige foto's!!

Knuffel voor jullie allemaal.