zaterdag 16 maart 2013

Groeien en bloeien....

 Jelle zit maar steeds te piepen dat we hem handen vol geld kosten.. ;-) Gisteravond zag hij zijn kans om dat geld terug te verdienen door geld in te zetten in de kikkerrace.... Toen we een kikker moesten kiezen, viel onze keus al snel op kikker nummer 1, die niet kon wachten om de doos uit te komen... Om acht uur s avonds zou het spektakel beginnen... Somer en ik hadden er stiekem al even voor gebeden, al had Jelle gezegd dat dat eigenlijk niet mocht.... Het parcours zag er vreemd uit ( zie foto boven)... Somer en ik snapten er niks van, dus  vroeg ik om uitleg aan onze kikkertrainer....Hij gaf aan dat ie dat straks uit zou leggen... "Okay..... But did you already explain it to the frogs...?"
Nummer 1 heeft er niks van gebakken.. Kwam de doos niet eens uit.. Waarschijnlijk niks van de uitleg begrepen... Volgens Somer was onze Kermit een bejaarde...  Erg sneu voor Jelle..... Weg centjes ..... Maar wat hebben we een lol gehad... Elke avond is hier live muziek en Somer geniet dan met volle teugen en swingt lekker mee...

Ik was vanmorgen echt ontroerd door al jullie reacties..  Wat is dit fijn en bemoedigend... Dank jullie wel allemaal... Saskia, je opmerking laat me niet los... Ireen heeft inderdaad meerdere vrouwelijke verzorgers gehad die voor langere of kortere tijd bleven.... (ook veel short termers vanuit de US) ...Maar.. ze gingen soms wel weer weg, hoe lief ze ook voor haar waren...  Ik denk dat Jelle inderdaad een hele veilige keus is geweest...

 In de afgelopen dagen merkten we dat Ireen eigenlijk alleen blij werd van eten.... Vannacht heb ik nagedacht over de piramide van Maslow...Eten en drinken is een van je basisbehoeften... De volgende trede in de piramide is VEILIGHEID.... Al Ireen haar veiligheden zijn haar afgenomen... Dat ze dus als een aapje aan Jelle vast zat gekleefd en een beetje happy wordt van eten en drinken is dus niet zo vreemd....
Vandaag merkten we dat ze steeds meer toenadering tot me zoekt... Vanmorgen zei ze ineens: "Mama... ihi aka opo"  (mama, ik wil graag plassen, ja?) ... ze liep naar me toe, gaf me een hand en liep met me naar de wc.... " Ooooo wat ben ik blij... een plasgeitebreier te zijn.... " Zo is mijn carriere ook  begonnen met ons " schijtlijstertje" en zo pak ik ook de draad weer op.. Fijn!!!


Met dit weer groeit er van alles... Er komen parelwitte tanden in Somer haar kale bovengebit te voorschijn. Maar ook aan de voorkant groeit er van alles... haha...
We zijn blij met de ontwikkelingen van iedere dag, ook al zijn het kleine stapjes die we maken... maar ze worden gemaakt....



Vanmiddag klom er iemand speciaal voor ons Sje in de boom om een kokosnoot voor haar te plukken...
Jammie...
Elke dag krijgen we " Coco News" ... een dagelijks journaal.... En weten jullie wat daar bovenaan het nieuwsblaadje stond??

" Let your faith overcome your fear, and God will turn your worry into worship !!"

Mooi  !!!!!

10 opmerkingen:

Babet zei

Je vertelt hele leuke vehalen ook heel erg grappig . Het lijkt me heel erg leuk om ireen een keer in het echt te zien,,,Somer vind jij het ook wel een beetje leuk..? Doet ireen ook een beetje aardig tegen je...vast wel he,...?groetjes. Babet.

Heidi van Oss zei

Lieve Margreet,

Wat ga je toch goed met alles om.
Het valt inderdaad niet mee , om afgewezen te worden terwijl je zelf zo graag contact met Ireen hebt. Het valt ook niet mee als je van al je vrouwelijke verzorgers steeds afscheid hebt moeten nemen. Vrouwen zijn niet echt een betrouwbare factor in Ireens leven geweest.
De rust die je gekregen hebt vannacht voelt Ireen misschien ook wel aan in ieder geval zoekt ze wat toenadering en dat geeft goede hoop. Nou dat jullie je vermaken dat is duidelijk blijf dat maar lekker doen voor je het weet ben je weer in het koude kikkerlandje en is het weer terug in het dagelijks ritme.

Veel liefs

Heike zei

Mooi, die vooruitgang! Ook al wisten/hoopten we dat, het is ook fijn als we het zien hé, en ik denk dat Saskia het helemaal juist heeft: Ireen heeft al zo vaak vrouwen zien verdwijnen uit haar leven... Waarom zou ze dan nu niet de veiligheid van de mannelijke, andere proberen. En met Maslow zit je denk ik ook helemaal juist; Nu die veiligheid opbouwen... Maar het gaat voorzichtjes vooruit. De reacties komen ook, Margreet, omdat je zo open en eerlijk heel intense dingen meemaakt...
Alle goeds!

Gerbrig zei

Ook wij leven heel erg met jullie mee. Wat kan het heftig zijn als je keer op keer afgewezen wordt. Ik denk ook dat Saskia gelijk heeft en we hebben zoiets ook in ZA van nabij gezien. Het kindje in kwestie (ongeveer dezelfde leeftijd) had te vaak meegemaakt dat vrouwen hem ergens heenbrachten of achterlieten. Maar uiteindelijk is het helemaal goedgekomen, alleen kost het wel tijd. Het kan ook best zijn dat Ireen een extra grote stap maakt als jullie straks weer terug in Nederland zijn, misschien beseft ze dan beter dat jullie altijd bij haar blijven. Voor nu wens ik dat Ireen zich sneller dan verwacht helemaal thuis mag voelen en nog een hele goede week met z'n vieren.
Lieve groeten, Gerbrig (en de mannen)

Unknown zei

Elke dag zijn we erg nieuwsgierig naar jullie verhaal; je schrijft erg beeldend, Margreet en dat leest heel mooi; net of we er lijfelijk bij aanwezig zijn! Wat een prachtige foto's ook vandaag weer. Grappig he, die kikkerrace; ook "onze" kikker bakte er toen nix van, haha. Wij hebben precies zo'n foto van al die flesjes, zo geinig! Zijn jullie ook al met de kabeljeepney naar boven geweest? Freerk is toen lopend alleen gegaan, omdat de jeepney gerepareerd werd toen wij daar waren, en met de boys naar boven sjokken zag ik niet zo zitten. Maar het is erg de moeite waard om daar even heen, zit ook nog een mooi rustig zwembad en prachtig uitzicht! Have fun en ook voor deze komende dag hopen we op steeds meer mooie momenten van toenadering en ontspanning! Oant moarn en dikke tút út Ie

Karin van der Zanden zei

Valt weinig aan toe te voegen ;-)
Prachtige foto's ook!!

Unknown zei

Heey Jelle, Magreet, Somer en Ireen!!
Wat een leuke verhalen! Wat maken jullie veel leuke dingen mee!!
Gelukkig komt ireen al wat dichterbij je Magreet, dat vind ik heel fijn om te horen! Never give up :)
Ik hou heel veel van jullie en geef Somer maar een kusje van mij ;)

Heel veel liefs van Sera

Unknown zei

Wauw, wat een prachtige plaatjes zeg!! Om jaloers op te worden :-) Wat is Ireen een dapper meiske zeg...! En wat gaan jullie ontzettend goed met alle moeilijkheden om! Ik bewonder je openheid en eerlijkheid. De tijd zal ook de wonden van Ireen helen en haar dichter naar jou, Margreet, brengen. Geduld is misschien niet altijd even makkelijk op te brengen, maar het komt ongetwijfeld helemaal goed! Geniet lekker van elkaar, maar aan de foto's te zien lukt dat prima ;-)

Judith zei

ff een privé berichtje aan je gemaild Margreet, heel veel plezier nog liefs Judith

Unknown zei

Lieve Margreet, Jelle, Somer en Ireen.
Ik lees jullie verhalen en het ontroerd me erg. Margreet, wat schrijf je prachtig en de foto's zijn ook schitterend. Ik ben in gedachten bij jullie.
Heel veel liefs
Tineke Koopman