vrijdag 15 maart 2013

Relaxen in het Coco Beach Resort....

 Gisteren was ondanks de stralende foto's die jullie hebben gezien best een pittige dag....  Elke dag komt Ireen wat meer los.... Ze maakt veel nieuwe dingen mee en het is logisch  dat ze dan veiligheid zoekt bij haar papa... Ireen had nog nooit gezwommen en liet in de afgelopen week duidelijk merken dat ze ver uit de buurt van het water wilde blijven........Als je mag kiezen, tussen bij je moeder blijven of het water in als je vader gaat zwemmen is de keus snel gemaakt: HET WATER IN ;-) Ik ben zo trots op dit dappere meisje, maar ik begin een beetje onzeker te worden.. Vanuit de veilige nabijheid van Jelle komt ze steeds losser.... en roept me soms, of wil me iets laten zien... Maar wanneer Jelle ook maar eventjes naar Somer toe loopt, en ze krijgt het in de gaten, dan is ze in paniek.... Verstandelijk kan ik prima beredeneren dat ze nog maar 7 dagen bij ons is... en dat ze tijd nodig heeft, maar ik mag haar niet optillen..en op sommige momenten begint ze al zacht te huilen als ik in de buurt kom...  over haar hoofd aaien mag nog net op goeie momenten, maar dan houdt het op....Het lijkt wel alsof het ook een patroon wordt, het huilen of afstand nemen wanneer ik in de buurt kom, en het maakt me onzeker.... Soms weet ik even niet meer wat goed is.... al waren er vandaag meer goeie momenten dan gister..... Dat Ireen een gevoelig meisje is, kregen we al mee van de verzorgers van Aloha house... " She needs time to open up.... But when she opens up.. you have a friend for life!"


's Middags slaapt ze nog tussen 1 en 3.... Jelle heeft dan tijd om even met Somer te snorkelen of even te relaxen...... Het is prima hier tussen de palmbomen.... " ik drink met mijn billen bloot, melk uit een kokosnoot..... lalalalalala..."



Mama Margreet staat niet zo vaak op de foto, maar om even te bewijzen dat ze er toch is.......

14 opmerkingen:

Unknown zei

Oh Margreet wat begrijpelijk dat je onzeker wordt!! Maar houdt moed. Het gaat goedkomen! Kijk in de spiegel en bedenk dat je een hele lieve moeder je bent. En vooral een lief persoon en mens!! Dikke knuffel voor jou!! X Monique

Unknown zei

Lieve allemaal, Voor ons is het idd best lastig in te schatten hoe het precies gaat. Foto's zijn maar een moment-opname en dan zie je van het lachende gezichtje van Ireentje niet de afstandelijke momenten naar jou en Somer toe, Margreet. We begrijpen heel goed dat het je onzeker maakt en dat het je ook best verdrietig maakt zo nu en dan. En dan weet je wel dat het nog maar zó kort is dat het kleine meiske bij jullie is, maar het gevoel en het verstand liggen soms mijlenver uit elkaar... Maar lieve Margreet, ik weet zeker dat je het goed doet en dat het met jouw geduld, liefde en de hulp van God echt alleen maar beter zal gaan! We hebben ontzettend veel bewondering voor jullie en het vertrouwen dat jullie hebben in Zijn Leiding, dat maakt het zoveel beter om erdoorheen te komen! Probeer daaraan vast te houden en hoewel het niet een vakantie-reisje is wat jullie nu maken, we hopen echt dat jullie daar op het mooie Coco Beach toch een beetje kunnen genieten! Nog 1 week en dan zijn jullie alweer thuis!
Veel liefs en in dikke kroep van Jitse Willem, Cyner, Freerk en Johanna

Heike zei

Ach Margreet wat heb ik met je te doen... En ook al is het een patroon, ik denk dat dat ook weer kan/mag veranderen. Het zou mij ook onzeker maken. Ik heb drie bio-kinderen en eentje daarvan kiest soms ook vaak héél duidelijk voor de papa: laatst stond de kan met water links van mij; Zij en haar papa zaten rechts van mij. Ze vraagt mij de kan met water en geeft die door aan haar papa: papa, wil je even water voor mij schenken? Ook dat gaat dan recht door mijn hart: ze kiest zo duidelijk voor papa... Maar ik weet dat ze mij ook graag ziet. Ik hoop dat je bij Ireen op den duur ook merkt dat ze ook aan jou gehecht raakt, ook al 'kiest' ze soms liever papa... Veel sterkte! En ik geloof echt dat 7 dagen nog te kort is om van een tweejarige te verlangen dat ze zomaar openstaat voor zoveel nieuws... Het komt, echt!

Schaikjes zei

Lieve mooie mama, sterkte in alle onzekerheid. Jullie doen het fantastisch, meer kun je nu niet doen, maar wat is dit pittig. Houd moed!
Lieve groetjes,
Jantine

Karin van der Zanden zei

Segred huilde niet als DJ naar haar keek of in de buurt kwam maar liet wel overduidelijk merken dat ze hem niet moest. Het is zo moeilijk en zo hard. Ik kan alleen maar zeggen wat wij hier meegemaakt hebben dat het echt allemaal goed komt en sneller dan je denkt. En dat je een geweldig mens bent...ja!!! Maar daar heb je nu even niets aan. Zet hem op !!

Anoniem zei

Hey J M
Pittig voor je Margreet en wat kan het een moederhart pijn doen,maar je doet het goed en het komt goed.We bidden voor jullie en maken hier een extra puntje van.
Sterkte Wieger en Marja.

gerwin,chantal,erek,antony zei

Lieve Mensen,

OOOH Margreet, het komt echt goed!!!! Kan me voorstellen hoe je je voelt, zo herkenbaar met Antony. Het doet zo zeer om afgewezen te worden maar weet Ireen doet het niet om jou te kwetsen. Heb vertrouwen, het komt echt goed maar het heeft tijd nodig.

Dikke kus en bid voor jullie!

Chantal

gerwin,chantal,erek,antony zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Debra zei

I have missed your last 2 days posts, as I have been sick with migraine...but am happy to be reading today that you get baby steps every day. I cannot imagine all that goes through your mind & heart but God is a good God & will see you & your family through this. Irene was placed with you for a reason. :)
*PS- LOVE all the pics!!

Unknown zei

Hey lieverds!

Wat mooi om jullie op de foto's te zien. Wat is het daar mooi en wat een prachtig gezin zijn jullie!
Idd, Ireen is nog maar 7 dagen bij jullie en kijk hoe het gaat; elke dag kleine stapjes vooruit! Margreet, ik kan me zo voorstellen dat je wat onzeker wordt, maar jij bent een fantastische, leuke, lieve, mooie en goede moeder! Ireen komt daar vanzelf achter en dan moet je opletten hoe blij ze met je is! Het komt goed hoor! We bidden er elke dag voor.
Dikke knuf!

Unknown zei

Lieve vier,

Wat is het pittig voor jou Margreet en voor jullie allemaal. Zo lang uitgezien naar je dochter en zusje en dan heb je de voorstelling in je hoofd dat je haar eindeloos gaat knuffelen en omarmen met jullie vieren. Hard is dan het feit dat kleine dappere Ireen duidelijk kiest voor haar papa. Misschien is het voor Ireen te moeilijk om jou (een vrouw,moeder,verzorgster) te vertrouwen, te dichtbij. Keer op keer moest ze afscheid nemen van een vrouw, een verzorgster. Jelle is misschien daardoor nu iets minder heftig.
Lieve meid, het gaat echt goed komen. Al lijkt dat nu soms gevoelsmatig zover weg. Je wil zo graag NU zien hoe het over enkele maanden is. Maar Ireen gaat echt beseffen dat ze in een fantastisch gezin komt, met een fantastische, stralende, lieve, prachtige moeder !! Stiekem denk ik dat ze het al lang weet :) En haar grote zus is, net als zij, zó fantastisch. Geweldig om haar tandeloze bekkie te zien, en wat is ze gegroeid. Echt een schoolkind nu.
Prachtig zijn de foto's, en genieten waar jullie nu zijn.
Geniet van alles......al is het knetterhard werken :)

Lieve groeten,

saskia wilfried kevin adija

Debra zei

What Saskia said is exactly what I wrote to you on FB chat. I did not know if it would be too hard to read on here, but this is what I had wrote....In the blog, you questioned why Irene won't come close...only to Jelle? Well because you are female, Irene may be seeing you as one of the caregivers that have now left her (even though this is not true) & because of it Jelle is comfort. Don't take it personally, she will come around & realize that you are mommy & are not going anywhere. God will see to this.

I am filled with joy to read that you keep seeing the steps she makes towards you...see it will come. Sounds like you all are enjoying the down time of bonding as an enlarged family in the sun & on the sand. SO wish we could be there too...but soon!

Margreet, I packed Tessa's suitcase last night:)!! Getting ready to get that call.
Blessings to you. Need to Skype when you get home...YES:)

Unknown zei

Lieve family,
Ik weet niet of mijn vorige reactie is aangekomen....; maar wat leef ik met jullie mee! De prachtfoto's laten zoveel zien en Margreet de kleine toenaderingen die Ireen maakt naar jou, zeggen heel veel!! "Step by step", maar het gaat helemaal goedkomen....
Geniet ze samen en wat lijkt het me heerlijk om eens naar de Philipijnen te gaan, als ik het zo zie... veel liefs van Evelyne&family

Unknown zei

Gelukkig, ik zie nu dat mijn reactie erbij staat; blijkbaar heb ik vrijdag iets verkeerd gedaan en heb ik mijn bericht verwijderd...
Daarin schreef ik dat jullie twee geweldige schatten van meisjes hebben; wat een kanjers alle twee! Heel mooi om te zien....
Zo fantasties om al jullie belevenissen te kunnen volgen!
nogmaals veel liefs van Evelyne&family.